Receptietraining
- home
- Front Officetrainingen
- Receptietraining

Training
Receptietraining
Je bent het aanspreekpunt voor klanten en het visitekaartje van je organisatie. Bij deze representatieve spilfunctie komt veel kijken. Hoe kom je over bij je klanten? Aan wie moet je voorrang geven: de bezoeker of de telefoon? Hoe ga je om met emoties van klanten? Hoe houd je een frisse blik i.p.v. te reageren op de automatische piloot? Hoe bewaar je het overzicht in piekuren? In deze training leer je op professionele wijze klanten te ontvangen en (telefonisch) te woord te staan, zodat je je organisatie op representatieve wijze vertegenwoordigt. Deze training wordt op maat geschreven voor starters, jong professionals en receptionistes met jarenlange ervaring.

Resultaat
-
Van de automatische piloot af en een frisse kijk voor de ervaren receptionist(e)
-
Je brengt je persoonlijke uitstraling richting de klant naar een hoger niveau
- Je leert op klantgerichte wijze bezoekers te ontvangen
- Je leert om te gaan met lastige situaties en klachten
- Je verbetert je luister- en vraagtechnieken
- Je beheerst de regels voor telefoonetiquette
Deze training bieden we in-company aan en op basis van open inschrijving.
Programma
- Uitstraling van de balie/receptie
- Effectief communiceren
- Klantvriendelijkheid en klantgerichtheid
- Prioriteiten bepalen: wie krijgt voorrang?
- Effectief luisteren
- Techniek van het vragen stellen
- Overzicht behouden
- Omgaan met piekperiodes in uw werk
- Persoonlijke verzorging en uitstraling
- Omgaan met lastige situaties en klachten
- Praktijksituaties en -voorbeelden
- Persoonlijk actieplan
Willeke
Administratief medewerker - Geldersche Houtbouw
5/5
Dankzij deze training heb ik geleerd vriendelijker en directer te communiceren.
Hospitality
Natascha
Medewerker studieadvies en werving
5/5
Ik ben van mening dat iedereen die met klanten te maken heeft de cursus klantgericht communiceren moet volgen. Je krijgt een spiegel voorgehouden hoe jij de klant te woord staat, eigen (lastige) situaties worden behandeld tijdens deze cursus en de feedback is perfect.
Training: Klantgericht communiceren
Niels
Software designer
5/5
Geen theorie alleen maar praktijk heerlijk. Lekker veel fouten van gemaakt, daar veel van geleerd en inspiratie opgedaan. Lekker confronterende dag, helemaal top Amber!
Presentatie training ‘Door persoonlijke presentatie presteren!’