Omgaan met weerstand
- home
- Communicatietrainingen
- Omgaan met weerstand
Training 'omgaan met weerstand en agressie'
Een training om de veiligheid binnen de organisatie op scherp te zetten, juist te toetsen of een combinatie te maken tussen gastvrij optreden en veiligheid te waarborgen. Medewerkers hebben tegenwoordig steeds vaker te maken met verbaal geweld aan de telefoon of aan de balie. Een gastheer of gastvrouw is opgeleid om als een havik de frontoffice te bemensen en veiligheid te waarborgen. Om hen te ondersteunen in het omgaan met verschillende klanttypen en hen hun persoonlijke grens op te laten zoeken zijn deze trainingen ontwikkeld. Medewerkers van afdelingen als burgerzaken, klantcontact, beveiliging, klantadvies en frontoffice geven aan zich zelfverzekerder te voelen na deze training en dat het klantcontact verbeterd is. Tijdens deze training werken wij met een ervaren trainingsacteur.
Resultaat
- Professioneel, zelfverzekerd en klantgericht visitekaartje
- Geleerd hoe je gesprekken gemakkelijk kunt buigen
- Prioriteiten stellen
- Omgaan met je persoonlijke allergieën
- Bewustwording van eigen gedrag
- Valkuilen herkennen en verhelpen
- Oefenen met praktijkgerichte casuïstiek
Deze training bieden we in-company aan en op basis van open inschrijving.
Programmaonderdelen
-
Van de automatische piloot af en een frisse kijk voor de ervaren receptionist(e)
- Je brengt je persoonlijke uitstraling richting de klant naar een hoger niveau
- Je leert op klantgerichte wijze bezoekers te ontvangen
- Je leert om te gaan met lastige situaties en klachten
- Je verbetert je luister- en vraagtechnieken
- Je beheerst de regels voor telefoonetiquette